Close in virtual world

Zamknięci w wirtualnym świecie
W tym naszym kochanym XXI wieku, nie wyobrazamy sobie żyć bez telefonów, komputerów, laptopów, telewizji, a przede wszystkim internetu. Parę lat temu nie było jeszcze tak źle. Mówię tu o czasie, kiedy w komórkach nie można było mieć internetu.. no, teraz mamy smartfony, które w znacznej części przyczyniły się do naszego "małego" uzależnienia.
Co ja na to?

Odkąd mam bloga, zauważyłam, że znacznie zmniejszyłam ilość otwieranych stron. Zwykle wchodzę na bloggera, gmaila, facebooka, dajspisac, wyszukiwarkę google i tłumacza. W sumie nic poza tym. Kiedyś lista stron, na jakie wchodziłam, była meega długa. Traciłam tylko czas. Zorientowałam się dopiero niedawno, że na takim portalu jak fb, gapię się tylko w monitor, nie robiąc, nie myśląc zupełnie nic. Postanowiłam więc go ograniczyć do minimum. (Chciałam też w sumie sprawdzić, czy nie jestem uzależniona...) Po pierwsze, wylogowałam się z aplikacji na telefonie. Włączając laptopa, obiecałam sobie, że nie wejdę na fb. Taki challenge? Nie wiem, czy można to tak nazwać, ale wnioski mam takie: Facebooka potrzebuję tylko po to, by poprzeglądać blogi, sprawdzić parę grup i poczatować ze znajomymi. Tylko po to. Także nie jestem ani trochę uzależniona, a ten wolny czas, który spędzałam właśnie na fejsie, teraz przeznaczam na coś bardziej pożytecznego. 
Jak się potem okazało, parę osób się o mnie martwiło, bo nie byłam dostępna przez prawie 3 dni.
Przecież to nic takiego.. ktoś by pomyslał. A jednak, teraz, dla nastolatków to conajmniej dziwne. Myślę, że bez internetu można wytrzymać. Co więcej można ten czas spędzić o wiele lepiej! Czasami po prostu trzeba się odciąć od jakichś gier, portali, stronek czy nawet pozbyć się elektronicznych rzeczy i wrócić do tego staromodnego trybu życia. Nie każdą wolną chwilę trzeba koniecznie przeznaczyć na buszowanie w internecie! 
po prostu
WYLOGUJ SIĘ.
Następny post będzie dokładnie o północy z soboty na niedzielę. Jesli ktoś wie dlaczego, niech napisze w kom!

CONVERSATION

86 komentarze:

  1. Ja niestety jestem uzalezniona od internetu i zdaje sobie z tego sprawę. bardzo dużo czasu marnuję na przegladanie różnych stron i tak dalej ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz dzieci od najmłodszych lat zaczynają przesiadywać w internecie.
    Ale szczerze mówiąc bez internetu nie mielibyśmy takiego dostępu do informacji.

    Renii blog!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia! :)
    A od internetu faktycznie jest teraz wiele osób uzależnionych, również długo przesiaduję w sieci, aczkolwiek gdy zacznie się robić co raz cieplej, co raz to mniej będę aktywna w internecie :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra Blog - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem użalezniona od paru stron ale w sumie nie az tak ja dzieci teraz .
    http://l0veebestfriends.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ja facebooka uzywam tylko do rozmow z chlopoakiem (ew przyjaciolki) i blogowych spraw, poza tym moglabym sie obyc bez internetu

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo tak,masz rację. Oglądam ostatni filmik na yt, skomentuję kilka blogów i idę się pouczyć. Świetny pomysł z tym fb, ja też się czasem martwię o znajomych,jak ich nie ma kilka dni,heh :) Dzięki za motywację!
    Julajulia.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglądasz! Co do postu to racja, ja też mam kilka swoich ulubionych stron na które zaglądam codziennie , no ale wszystko to jest związane z moim blogiem, więc nie mogę się z tym rozstać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja byłam uzależniona od Facebook'a ale myślę, że teraz z tego wychodzę :)
    Zajęłam się bardziej blogiem i umiem sobie powiedzieć "KONIEC"

    A dlaczego o północy to nie jestem pewna ale zgaduję, że masz urodziny!
    Bo rocznica bloga z tego co mi wiadomo jest 22 lutego :)

    Śliczne zdjęcia, pozdrawiam!
    Only Mery ♥ KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł z tym wyzwaniem! Teraz tak wiele osób jest uzależnionych od internetu :/
    Cudowne zdjęcia! :*
    Jully-Blog [KLIKNIJ]

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie wyglądasz! ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie <3
    http://crazystrawberryxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę się ogarnąć z tym internetem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również ostatnio się tym zaniepokoiłam, dezaktywowałam facebook'a na kilka dni i...przeżyłam. Mimo to używam go nadal, bo po prostu mam tam wiele znajomych z daleka i dużo linków do nowych postów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja teraz fb ograniczyłam do minimum :) hmm... Może masz urodziny? :)

    by-kinqa.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. świetnie napisane, ja moge żyć bez facebooka ale bez bloga już nie hehe!:*

    Pozdrawiamy♥
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz rację, Internet zawładnął całym światem. Miejmy nadzieję, że nie będzie jeszcze gorzej :)
    Śliczne zdjęcia :3

    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż się boje co będzie w przyszłości. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudna *.*
    Obserwuje
    mjakmamuska.blogspot.com
    robotkidreamer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też staram się ograniczyć czas na facebooku :)
    http://youkeepcalm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację, te wszystkie facebooki itd. uzależniają :). Ja już obserwuję, miło by było jakbyś do mnie zajrzała :).

    Zapraszam do mnie :)
    http://vaily-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno można wytrzymać bez internetu, trochę chęci i gotowe!
    Haha,ja też otwieram dokładnie takie same strony jak ty!
    Śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam,
    (Mój blog)- klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety coraz więcej osób jest uzależnionych od Internetu... Ja tak jak Ty - wchodzę tylko na bloggera, gmaila oraz czytam inne blogi. Łączę więc przyjemne z pożytecznym i nie marnuję czasu na wpatrywanie się, czy coś nowego pojawiło się na facebook'u :)
    Obserwuję.
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + Zapomniałam dodać, że zdjęcia są bajeczne! :)

      Usuń
  22. Bez internetu można wytrzymać.
    Ja przez kilka dni nie włączałem nawet komputera, a mój telefon leżał gdzieś w kącie.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://by-sebaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Z internetu muszę korzystać codziennie ze względu na mojego chłopaka, który mieszka dość daleko, a kontakt mamy praktycznie cały czas :) Ciekawie piszesz, będę zaglądać :*

    ♡❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀♡

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne zdjęcia, obserwuję! <3
    Czasami czuję się uzależniona od internetu, a czasami, zwłaszcza kiedy gram w siatkę albo uprawiam jakikolwiek inny sport, nie czuję, że to jest takie poważne, jakie jest w rzeczywistości.

    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja czasami lubię wyłączyć wszystko i poczytać książkę albo wyjść na długi spacer ;) Jesteś śliczna !

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. to ja nie mam z tym problemu. :) lubię mieć dostęp do internetu i świadomość, że zawsze mogę sprawdzić to co mnie interesuje albo skontaktować się z kimś, z kim akurat inaczej nie mogę porozmawiać. jednak nałogowo nie przeglądam żadnych stron, mam kilka ulubionych, na które wchodzę raz/dwa razy dziennie, sprawdzić informacje. na fejsie głównie rzecz związane z blogiem robię bądź rozmawiam ze znajomymi, aczkolwiek zwykle jest to po prostu umawianie się na spotkanie przy kawie. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne zdjęcia <3 twój blog jest wspaniały :3
    pozdrawiam cieplutko :3
    http://weeri-weri.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bo Kiczka ma urodziny ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  29. Mi się wdaje, ze nie jestem uzależniona, ale duzo przebywam w internecie. Tak czy siak przeznaczam na to mniej czasu niż kilka miesięcy temu )


    http://annbabe-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobry temat, cieszę się, że ktoś go podjął. :)
    Dzięki Tobie zmobilizowałam się do prowadzenia kalendarza, który na prawdę ułatwia życie;*

    byjovita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem strasznie uzależniona od internetu. Muszę to ograniczyć. Zdecydowanie.
    Śliczne zdjęcia, jak zwykle :D
    olaablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. cudowne zdjęcia :*
    a i mam inne pytania, jak możesz odpowiedz u mnie :)
    * kiedy do Ciebie napisali z Sheinside tzn ile mialas obserwacji ?
    * ile do Ciebie szła przesyłka z sklepu z ponizszego postu ?

    OBSERWUJE :)
    czekam na odpowiedzi http://izey-izabella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ehh myślę, że po części jestem "uzależniona" od internetu jednak jest to coś co mogłabym pokonać, nie jest to silniejsze ode mnie ale sama z siebie nie potrafię przestać wchodzić na fb.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  34. Hm.. czy jestem uzależniona od internetu ? tak i nie, bo gdybym nie potrzebowała czerpać wiedzy z niego to bym nie musiała w ogóle korzystać, a tak... dzisiejszy świat jest skonstruowany, że bez internetu nic nie zrobimy.. Cudowne zdjęcia :) Pozdrawiam, http://ciasteczkowa-w-kuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetnie napisana notka! :) Na pewno daje do myślenia i otwiera oczy uzależnionym. Sama nie przedawkowuję internetu, zwykle ograniczam się do bloggera, poczty, youtube i fb, które potrzebne mi jest tylko, by porozmawiać ze znajomymi. Taki mój standard. Czasem warto się wylogować i zaczerpnąć trochę życia. :)
    Mój blog - klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  36. Naprawdę świetny post! Sama już nie przesiaduję zbyt wiele czasu przed laptopem- praca, obowiązki dnia codziennego na to już nie pozwalają ale nie żałuję tego ; )

    http://nennka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Takie wyzwanie to dobry pomysł! Ja staram się ograniczać siedzenie na Facebooku i innych, z resztą nie mam zbyt dużo czasu na siedzenie na komputerze (nauka, prace domowe itd.). ;)

    Mój blog - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  38. Nawet nie wiedziałam, że jest taka strona "dajspisać.pl" :D nie wiem dlaczego akurat z soboty na niedziele, ale tai "reset" od internetu moze wyjsc na dobre ;) pozdrawiam, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. nie mogłam się w ogóle skupić na czytaniu postu bo rozpraszały mnie te śliczne zdjęcia ;) na prawdę bardzo fajne i ciekawe
    http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne zdjęcia i tło! :)

    Co powiesz na wspólną obserwację?

    http://nami-namiii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. cudowny post, zdjęcia też piękne <3

    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny post, bardzo dobrze napisany, a przede wszystkim wartościowy, a takich na blogach mało. Życzę ci powodzenia, myślę, że odniesiesz duży sukces, jeżeli się nie poddasz :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    kalkosia

    OdpowiedzUsuń
  43. ja często odczuwam, że jestem "niewolnikiem" internetu, ale staram się go jakoś ograniczać

    beautifuldreams29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. racja, ja w sumie używam fb w tym samym celu jednak przerażająca jest ilość czasu spędzana przez wszystkich "w necie"


    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja na fb jux prasowe wcale nie wchodzę ;) dobrze, że napisałaś ten post, może otworzysz komuś na to oczy ;)
    jtere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Przepiękne zdjęcia i świetny post!

    http://lisaandnel.blogspot.com/2015/01/hej-kochani-nareszcie-nadszed-ten-czas.html

    OdpowiedzUsuń
  47. hymm.. Niech zgadnę masz urodziny ? :') Dlatego, post o 00:00 :))
    I to prawda ja dużo czasu spędzam przed laptopem, ale nie sądzę, że jestem uzależniona.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wylogowałam się z fb na telefonie, ciekawe kiedy się zaloguję :)
    karilleyn- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  49. Śliczne zdjęcia <3

    Co powiesz na wspólną obserwacje ?
    Jeśli się zgadzasz to zacznij i poinformuj mnie o ty a na 100% się odwdzięczę ;)
    http://bell-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. bardzo ciekawy post, fajnie piszesz + mam takie samo zdanie ;)
    zaobserwowałam i zapraszam do siebie ;)
    http://lilajanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja tez nie przeglądam wielu stron, staram sie ograniczać internet:)
    nakrancumarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Cudownie, przypominasz mi Danielle Campbell :D
    http://blog017.blogspot.com/2015/01/15-mix-photos-from-my-phone.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Cudne zdjęcia !~
    A treść posta? Popieram!
    http://cieszymordkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja jestem uzależniona od słodyczy, a od internetu nie koniecznie.. Fajna akcja, ale raczej nie wezmę udziału, bo ferie to jedne z nielicznych dni, w których oddaje się internetowemu nałogowi. ;)

    Zapraszam do mnie: http://fashionforazmariaa.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń
  55. śliczne zdjęcia :O ;)
    http://martaa-urbaniak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. ja próbuje ograniczyć facebooka ;)
    fajne zdjęcia :)
    macchiatooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Świetny post , zgadzam sie z tym co napisałaś :)
    http://lovewillremember-victoria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja po to sami używam FB. Trzy dni nisz na necie i ludzie już się martwią :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Dziennie siedzę może 30 min ;p http://psyy-pies.blogspot.com zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  60. genialne miejsce znalazlas na foty :)
    zapraszam do wspolnej obserwacji!
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Śliczne zdjęcia oraz Ty jesteś bardzo ładna;*

    Zapraszam do mnie:
    http://zawsze-wszedzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. mega zdjęcia! :) też uważam że czasami trzeba się 'wylogować'

    Pozdrawiamy
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  63. Co raz częściej spotykamy się z sytuacją kiedy ludzie spędzają całe godziny w internecie... tylko czasami to zaczyna się robić nudne! Bo w końcu ile można... (inna sprawa, gdy ktoś pracuje)
    Wspaniale wychodzisz na zdjęciach! ;)

    martuskaaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. przecudne zdjęcia, niestety teraz internet króluję nad wszystkim :(

    Mój blog- kliik♥

    OdpowiedzUsuń
  65. Przepiękne zdjęcia <3

    http://ylyys.blogspot.com/2015/01/troche-nowosci.html

    OdpowiedzUsuń
  66. świetny post! bardzo mi się podoba i masz rację, teraz każdy tylko w internecie siedzi, przed komputerem cały dzień, telefon non stop. podoba mi się to zdanie: wyloguj się do życia - mam głębsze przesłanie.

    http://squirtpride.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  67. Facebook to pochłaniacz czasu. :|

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja zdecydowanie za dużo czasu spędzam przed komputerem, jednak sama nie wiem co bez niego robić.

    Zapraszam do nas ♥
    http://1968basweca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja co do facebook'a mam tak samo jak ty. Wchodzę tam aby porozmawiać ze znajomymi i sprawdzić kilka grup. :) Również ograniczyłam liczbę stron. Odwiedzam tylko te które akurat potrzebuję :)
    wave-flow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. ja też ograniczyłam liczbę stron :)
    kiedyś grałam jeszcze w gry i wchodziłam na aska, teraz to dla mnie strata czasu :) FB ograniczam od jakiegoś czasu również
    teraz wchodzę tam tylko na 5-10 minut, kilka razy dziennie, ale tylko po to, żeby odpisać znajomym (bo zazywczaj nie mam pieniędzy na telefonie XD)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja mam z tym wielki problem! Tracę wiele godzin na przeglądanie stron internetowych.
    Twój post jest bardzo motywacyjny! Spróbuję się ograniczyć :)

    ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  72. ja wchodzę głównie na fb, , kwejka, instagrama, tłumacza i kilka blogów. Aska i bezużyteczną ograniczyłam, a internetu w telefonie staram się używać jak najrzadziej :)
    mojaa-wersja.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  73. ja ostatnimi czasy jestem bardziej uzależniona od przeglądania sklepów internetowych i na to tak naprawdę tracę większość mojego czasu, ale staram się ograniczać do minimum hehe :)

    dodaję do obserwowanych :) może wspólna obserwacja?
    http://xnataliie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  74. Piękne klimatyczne zdjęcia!
    Ja niestety nie wyobrażam sobie życia bez przeglądania internetu. Chociażby szukania takich perełek jak ten blog. (:

    twocommasandone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  75. Przepiękne zdjęcia, wyglądasz cudownie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :*
    http://bitwa-na-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja nie potrafiłabym odciąć się od internetu na dłuższą metę - muszę wejść na twittera, tumblera czy weheartit. Wytrzymałam tydzień bez internetu, ale to tylko dlatego, że akurat ten czas spędziłam u chłopaka i miałam inne rzeczy do roboty.

    OdpowiedzUsuń
  77. Świetne zdjęcia kochana! Ja chcialam usunąć fb, przez jakiś czas już nie wytrzymywałam, jak ciągle ktoś pisał... Ale doszłam do tego, ze kazdy znajomy ma fb i tylko tam mam kontakt z osobami, z ktorymi nie widze sie na codzień:/
    http://kiproovska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  78. madrze piszesz i masz racje :/

    OdpowiedzUsuń
  79. Ja najwięcej czasu w internecie poświęcam chyba właśnie na blogi. Facebook służy mi do studiowania - kontaktowania się z ludźmi i wymieniania notatkami. Ale nie wiem czy dałaby radę przez kilka dni na niego w ogóle nie zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  80. bardzo ładne zdjęcia !
    mądrze pisane !
    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Za miłe komentarze się odwdzięczam :3
♥ Wysyłajcie linki do swoich blogów, zawsze wchodzę :))

- Jeśli skomentowałam Wasz post, to znaczy, że go przeczytałam i mi się podobał :)

Back
to top